Üretimde Verimlilik

ÜRETİMDE VERİMLİLİK ARTTIRMA

Amaç:

Verimlilik kişilere, kurumlara ve uluslara rekabet üstünlüğü sağlar. Bu seminerin amacı salt maliyet düşürme bakış açısının eksik bıraktığı yönleri verimlilik anlayışı ile tamamlayarak kurumlara rekabet üstünlüğü sağlayacak alanları tanıtmak, verimlilik artırma teknikleri kazandırmaktır.

İçerik:

“İŞLETMELERDE VERİMLİLİK ve ÜRETKENLİK ÖLÇÜMÜ” EĞİTİMİ

1. Tanımlar ve Kavramlar

1.1. Verimlilik nedir
1.2. Tanımlar (Verimlilik, iktisadilik, karlılık)

2. Verimlilik
2.1. Verimlilik yönetimi ve verimliliği etkileyen faktörler
2.2. Verimlilik yönetimi sisteminin aşamaları
2.3. Verimliliği etkileyen içsel faktörler - verimlilik artırma teknikleri
2.4. Verimlilik ölçümü
2.5. Temel sorun alanlarının verimlilik açısından değerlendirilmesi
2.6. Verimlilik analizleri
2.7. Genel değerlendirme

3. Üretim metodlarının geliştirilmesi
3.1. Mevcut kapasite kullanımı ve artışı
3.2. Üretim planı
3.3. Makine ekipman temin planı
3.4. İşyeri özellikleri ve geliştirme ihtiyaçları
3.5. İşletme organizasyonunun planlama kriterleri,
3.6. Malzeme ihtiyaç planlaması,
3.7. Ana ve detay planlama,
3.8. Tesis düzenleme
3.9. Üretim akışı analizi
3.10. Üretim süreçlerinde etkinlik ve katma değer analizi
3.11. İşletme düzeyinde verimlilik
3.12. Üretim süreci
3.13. Verimlilik ve üretim
3.14. Planlama süreci
3.15. Haftalık ve aylık toplantılar ve rolleri
3.16. Proses yönetimi, etkileşimi ve iyileştirme teknikleri
3.17. Süreç yönetimine giriş
3.18. Süreç yönetiminin tanımı
3.19. Süreç yönetimi uygulama nedenleri
3.20. Süreç iyileştirmenin unsurları
3.21. Süreç performansının ölçülmesi

4. Verimlilik ve insan kaynakları
4.1. Tanım
4.2. Verimliliği etkileyen faktörler
4.3. Yönetim Biçimleri


Program Sonunda Hedeflenen Bilgi Düzeyi : Üretim ve planlama sorumluluğu olan yönetici ve uzmanlara, üretimin bütün aşamalarında planlamanın ve uygun lojistik çalışmasının uygulama adımlarını kazandırmak.

Kalite maliyetlerini uzman olarak denetlemek, kontrol altına almak ve azaltmakla yükümlü uzmanlar, sorumlular ve yöneticilere Kalite maliyetlerinin ölçülmesini, değerlendirmesini ve kalitesizlik maliyetlerini ortadan kaldırmasını sağlamak.

Share:

0 yorum