Verimlilik Çeşitleri

Ileri Verimliligi Artirma TeknikleriÜretim miktarının üretim faktörlerine oranı olarak tanımlanan verimlilik, "toplam faktör verimliliği" ve "kısmi verimlilik" diye iki gruba ayrılır.
Toplam üretimin, üretimde kullanılan tüm faktörlere bölünmesiyle elde edilen oranı "toplam faktör verimliliği", toplam üretim miktarının işgücü, hammadde, makine ve donatım gibi üretim faktörlerine oranına da o faktörün verimliliği veya "kısmi verimlilik" denilmektedir.
Toplam faktör verimliliğine bazen "İşletmenin toplam verimliliği" de denilmekte ve kısaca aşağıdaki eşitlik biçiminde gösterilmektedir:
Toplam faktör verimliliği = Toplam üretim miktarı (output) Toplam girdi miktarı (input)
Üretilen ürün ve bunu üretmekte kullanılan üretim faktörleri homojen bir nitelik göstermediğinden, diğer bir deyişle aynı ölçü birimiyle ölçülemediklerinden uygulamada genellikle toplam faktör verimliliği üretim değerleri cinsinden (parasal olarak) hesaplanabilir. Üretim faktörlerinin her birinin ayrı ayrı verimlilikleri veya kısmi verimlilikleri şöyle ifade edilir:
İşgücü Verimliliği = Üretim miktarı (birim/adam - saat veya
İşgücü miktarı birim /işçi sayısı)
Makina Verimliliği = Üretim miktarı    (birim/makina - saat)
      Makina - saat miktarı
Malzeme Verimliliği =Üretim miktarı   (birim/mal.mik. ya da üretim değ./mal.değ.)
Malzeme miktarı
Sermaye Verimliliği = Üretim değeri
Üretimde kullanılan sermaye


Red carpet body secrets
Wego77
My nail art blog
Cake decorating
Healthy home
Les cake designers
Popular hair styles
Wego77 my shopify
Celik kapi gemlik
Wego77
Bursa inşaat
Canada whole sale hand bags
Gemlik hali yikama
Gemlik tadilat
Health beauty and nail designs
Health beauty and nails designs
Kiralik vinc bursa
Personel finance 2019
Popular blogs 2019
Web sitesi gemlik
Gemlikte sahibinden
Aku jump starti
All popular hair styles
Araç içi içecek tutucu
Araç usb şarj aleti
Asbestos lawyers world
Bag wikipedia
Cihazlar
Davetiye örnekleri
Davetiye örnekleri
Davetiye-ornekleri
Davetiye bursa
Davetiye sozleri 2019
Davetiye turkiye
Decoration ideas blog
Duğunlerimiz
Duğun salonlari türkiye
Ekonomik davetiye
En düşük faizli ihtiyac kredisi
En guzel diyet
En iyi sağlik
En önemli linkler
En önemlil inkler
Ev dekorasyon firmasi istanbul
Ferforje celik kapi
Gastro enterology supplies
Gemlik belediyesi
Gemlik haberleri
Gemlik insaat
Gemlik serbest bolgede satilik
Gemlik serbest bolgede satilik
Gemlik temizlik firmasi
Gemlikte sahibinden satilik
Gemlikte satilik arsalar
Gemlikte satilik zeytinlikler
Gorgel gen tr
Güzel davetiye
Healthy blog 2018
Home based business 2019
Home decorating mentor
Iksiri şifa
Kiraliktir
Kral davetiye
Kral sağlik
Michael kors hand bags 2019
Neurological practice
New performance management
Ozel gunler özel hediyeler
Patricia nash hand bags
Pennsylvania
Performance pumps
Schoen heits operationen klinik
Toplist 2020
Turkiyedeki insaat firmalari
Urology center
Verimlilik
Wego77
World best hand bags
Yeni davetiyeler
Nasil oluyor
Gemlik rehberi
Sedef seramik
Yagci, oduncu, Kömürcü
Gemlik insaat
Damacana paleti
Celik kapici
Gemlik su aritma
Perde yikama
Damacana paleti
Gemlik cam balkon
Gemlik perde
Modelix
Camasir yikama
Fistikli pansiyon
Kral davetiye
Netofis
 
Anadolu yapi
Gemlik website
Gemlik hali yikama
Gemlik taksi
Gemlikte satilik

Share:

1 yorum